Delen van gegevens met KPN
Wij zijn onderdeel van KPN. Omdat veel klanten meerdere producten of diensten van KPN gebruiken, combineren we onze gegevens met de gegevens van KPN, zodat we je goed van dienst kunnen zijn. Ook kunnen er voordelen aan verbonden zijn als je naast je Simyo aansluiting andere producten of diensten bij KPN afneemt. In onderstaand voorbeeld leggen we uit hoe dat zit.
Simyo Compleet
Wordt op jouw huisadres één of meerdere Simyo Sim Only abonnementen én een abonnement op Internet of Alles-in-1 voor Thuis van KPN afgenomen? Dan kom je in aanmerking voor Simyo Compleet. De voordelen van Simyo Compleet zijn een gratis verdubbeling van je belminuten en MB's. Ook als de abonnementen van Simyo en KPN op meerdere namen staan kan je deze voordelen benutten.
Om te bekijken of jouw huishouden in aanmerking komt voor Simyo Compleet combineren wij de gegevens over de op jouw adres afgenomen diensten. Wij doen dit uitsluitend als alle op dát adres wonende contracten hiermee akkoord zijn. Je mobiele nummer en gegevens over je gebruik worden door ons niet aan je huisgenoten verstrekt.
Wil je niet dat je gegevens worden gedeeld of gecombineerd voor marketing doeleinden? Dan kan je op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App bezwaar maken. Je kan je keuze op ieder moment aanpassen.
Ook kan je hiervoor contact met ons opnemen. Hoe? Dat staat in dit privacy statement onder 'Contact met Simyo'. Vermeld in je brief duidelijk tegen welk type gebruik van gegevens je bezwaar maakt. Je kan namelijk bezwaar indienen tegen het gebruik van je persoons- of gebruiksgegevens voor marketingdoeleinden. We reageren binnen 4 weken op je verzoek.
Hieronder vind je een overzicht van de gegevens die wij met KPN delen en uitleg waarom we dat doen.
Type gegevens |
Doel |
Persoonsgegevens |
Marketing |
Persoons- en gebruiksgegevens |
Leveren van onze dienst |
Verstrekken gegevens aan KPN ten behoeve van risico-analyse en kredietregistraties
Simyo deelt gegevens met KPN wanneer de aansluiting buiten gebruik is gesteld. En van mensen waarmee de overeenkomst is beëindigd omdat ze hun (betalings)verplichtingen niet nakwamen. Dit bestand wordt door Simyo en KPN gebruikt om beslissingen te maken over het accepteren van aanvragen voor telecommunicatiediensten.
Delen van gegevens met Derden
Indien noodzakelijk delen wij je persoons- en gebruiksgegevens met derden, Bijvoorbeeld voor marketingdoeleinden, of om je beter van dienst te zijn en je de beste klantervaring te bieden. Ook kan het noodzakelijk zijn om te voldoen aan wettelijke verplichtingen.
Wat wij niet doen
Simyo verkoopt je gegevens niet aan derden voor marketing-, verkoop- en andere bedrijfsmatige activiteiten. Als wij wel gegevens delen dan gebeurt dit alleen in geanonimiseerde en geaggregeerde vorm. Dat betekent dat de gegevens op geen enkele manier meer te herleiden zijn tot een individu. Dat jij het bent blijft zo dus onbekend.
Wat wij wel doen
Verstrekken van gegevens aan door ons ingeschakelde derden
Simyo schakelt derde partijen in bij bepaalde netwerkdiensten, het bezorgen van onze producten en het ondersteunen bij klantvragen. Als deze derden bij het uitvoeren van hun diensten toegang hebben tot jouw gegevens, dan heeft Simyo de nodige contractuele en organisatorische maatregelen genomen om ervoor te zorgen dat jouw gegevens alleen voor de bovenstaande doeleinden worden verwerkt.
Verstrekken van gegevens aan bevoegde autoriteiten
Simyo is in sommige gevallen wettelijk verplicht om jouw gegevens met derden te delen. Je kunt daarbij denken aan de verstrekking van gegevens aan bevoegde autoriteiten voor een strafrechtelijk onderzoek.
Verstrekken van gegevens aan uitgevers van gidsen en abonnee-informatiediensten
Als je hebt aangegeven dat jouw telefoonnummer vermeld mag worden in de telefoongids en/of opvraagbaar mag zijn bij inlichtingendiensten (bijv. 1888), dan is Simyo wettelijke verplicht om de belangrijke gegevens voor gidsvermelding aan andere uitgevers van telefoongidsen en inlichtingendiensten binnen de EU door te geven. Je kunt de opname van je gegevens altijd wijzigen via https://mijn.simyo.nl, onder het kopje 'instellingen'.
Verstrekken aan 112
Bij het bellen naar het alarmnummer 112 wordt jouw telefoonnummer altijd meegestuurd, ook als je nummerweergave hebt laten blokkeren. Simyo is wettelijk verplicht om je telefoonnummer mee te sturen.
Verstekken van gegevens in verband met telefonische overlast en klachten over strafbare of onrechtmatige informatie op internet (notice & take down)
Als iemand jou telefonisch lastigvalt of jij onrechtmatige of strafbare informatie tegenkomt op internet, dan kun je dat bij ons melden. Als jij iemand telefonisch lastigvalt of iemand anders strafbare of onrechtmatige informatie van jou tegenkomt op internet, dan kan die ander dat bij ons melden en ook een verzoek indienen om achter jouw gegevens te komen. De procedure hiervoor staat beschreven in hoofdstuk 8 van onze Algemene Voorwaarden.